תנוחות יוגה למתחילים לשמירה על איזון והפגת מתחים

תנוחות יוגה למתחילים
לשמירה על איזון והפגת מתחים

אריאל אלון, איש התה והיוגה, נותן לנו כמה טיפים ותנוחות יוגה, לשמירה על איזון, שקט ויצירת חוויה גופנית ונפשית:

תרגול היוגה הינו חלק מסדר היום שלי.

כשאני קם בבקר מהמיטה, אני מתגלגל למזרון היוגה,

מכין לי חליטת צמחים או צ'אי מסאלה של תה עדנים ונכנס

לתרגול בוקר קצר הכולל : נשימות, מתיחות, התכנסות והתבוננות פנימית, הכרת תודה,

 כניסה לאיזון ולתודעה של כאן ועכשיו.

הנה כמה תנוחות יוגה למתחילים-בינוניים, שיעזרו לנו להתנתק מהלחץ הסובב אותנו, להתחבר לעצמנו ולאפשר עצירה של רכבת המחשבות והתרכזות בטוב ובשלם ובאמפטיה לאחר.

נתחיל מהכרת תודה - נמסטה

הצמידו את כפות הידיים אחת אל השנייה מול החזה. נסו לנקות את הראש ממחשבות שמפריעות לריכוז והתמסרו לשקט ולנשימה. "נמסטה" זוהי ברכה הודית, פירושה בסנסקריט הוא (בתרגום חופשי) – הטוב שבי יכבד את הטוב שבך, והיא עורכת מחווה לכל היצורים החיים.

תנוחת הר

פראנאיאמה - הזנת הגוף בנשימה

הזנת הגוף דרך הנשימות. פראנה = אוויר, נשימה, אנרגיה. איאמה = התרחבות, התפשטות. בעזרת נשימה נכונה נפזר את האנרגיה וניתן לה להתפשט בכל הגוף.

טאדאסאנה - עמידת הר

עמדו בכפות רגליים צמודות ולחצו אותן על המזרון. הרימו פיקות ברכיים, הכניסו פנימה עצם זנב, הרימו את בית החזה, הורידו שכמות והרחיקו כתפיים מהאוזניים. הזרועות ישרות כלפיי מטה, כפות הידיים צמודות לירכיים. שימרו על שקט ויציבות בתודעה.

תנוחת עץ

עמידת עץ

עמדו בעמידת הר. שמרו על רגל שמאל ישרה, הרימו את רגל ימין והניחו את כף הרגל על הירך השמאלית. העקב פונה למפשעה והבהונות פונות כלפיי מטה. כף הרגל והירך מפעילות לחץ זו אל זו באופן שווה. שמרו על איזון ויציבות.

תנוחת עץ

תנוחת המשולש

עמדו בפיסוק רחב עם רגליים ישרות, ידיים ישרות בגובה הכתפיים, כפות הידיים פונות מטה. רגל ימין פונה החוצה, רגל שמאל מעט פנימה. יד ימין ישרה למטה על הרצפה מעבר לעקב, יד שמאל למעלה, הביטו אל האגודל השמאלי, שמרו על קו ארוך בין הידיים וקחו מספר נשימות. בלחיצת עקבים מטה לרצפה נעלה למעלה ונבצע את התרגיל לצד השני.

משולש
לוחם 2

לוחם 2

עמדו בפיסוק רחב עם רגליים ישרות, ידיים ישרות בגובה הכתפיים. רגל ימין פונה החוצה, רגל שמאל מעט פנימה. כופפו את הברך הימנית בזווית של 90 מעלות, שמרו שהברך לא תעבור את קו העקב. הביטו אל כף היד הימנית, שמרו על רגל שמאל יציבה וסטטית. בלחיצת עקבים מטה לרצפה נעלה למעלה ונבצע את התרגיל לצד השני.

לוחם 2

תנוחת הכיפוף הצידי

עמידה בפיסוק רחב עם רגליים ישרות, רגל ימין פונה החוצה, רגל שמאל מעט פנימה. כופפו את הברך הימנית בזווית של 90 מעלות, שמרו שהברך לא תעבור את קו העקב. הביאו את הזרוע השמאלית בהמשך לרגל האחורית ומתחו אותה. המבט פונה מעלה, בית החזה והבטן מסתובבים לכיוון התקרה.

כיפוף צידי
כלב מביט מטה

כלב מביט מטה

תנוחת פתיחה להרבה מאוד תנוחות יוגה אחרות. מעמידת שש נתקו את הברכיים מהרצפה ונסו ליישר אותן. נסו לשמור על עקבים צמודים לרצפה. מתחו את הגוף על ידי קירוב בית החזה אל הרגליים עם כל נשיפה. כפות הידיים צמודות לרצפה. ניתן להוסיף הרמה והורדה של העקבים אל הרצפה עם כל שאיפה ונשיפה.

כלב מביט מטה

קוברה

שכבו על הבטן והניחו מצח על המזרון. השענו על האמות או על כפות הידיים במקביל לגוף והרימו בית חזה למעלה. שמרו על רגליים צמודות וישרות ועל אגן צמוד אל המזרון. כתפיים רחוקות מהאוזניים. השכמות כלפיי מטה והמבט למעלה לתקרה.

קוברה

חתול - כלב

בעמידת שש, נשיפה גם קמור , שאיפה גב קעור. נקפיד גם בקיעור וגם בקימור לשמור על כתפיים רחוקות מהאוזניים.

פשימוטנסאנה

כפיפה לפנים בגב עגול בישיבה על הרצפה עם רגליים ישרות: שאיפה, נשיפה.

ולסיום - שבאסנה - הרפיה של כל הגוף

שכבו על הגב, ידיים רפויות לצידי הגוף, כפות הרגליים לצדדים, תנו לגוף לנשום בעצמו. מתחילים להרפות את המחשבות ואת הגוף מלמטה למעלה ושוקעים במדיטציה מלאה, מתרכזים באי תנועה של הגוף.

בסיום ההרפיה התחילו להניע את אצבעות הרגליים והידיים וקומו הצידה לאט לאט. דרך עמידה שפופה וגלגול חוליות קמים מעלה חזרה לעמידה.

מכינים תה עדנים ומתענגים על השקט והשלווה של הגוף והנפש.

כאשר אנחנו נכנסים לעולם היוגה והמדיטציה,
היכולת שלנו ליצירת קשר עם אנשים נהיית טובה יותר,
לראות את הטוב ולא את הרע ולזכור שאין לך אדם שאין לו שעה.
יש לנו את היכולת לעצור במשך היום לדקה או שתיים, לנשום ולהיות במדיטציה רגעית.
הוודאות הכי גדולה שלנו היא האי וודאות ולכן היכולת שלנו להיות בכאן ועכשיו עוזרת לנו להתמודד איתה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

פרפה צ'אי בננה טבעוני היסטרי!

אז אנחנו ממש מתרגשים לשתף איתכם את המתכון הזה! הוא מרענן וקל להכנה, עשויי ממרכיבים טבעוניים בלבד וללא תוספת סוכר. הפרפה מבוסס על תערובת צ'אי

תה מאצ'ה, מדיטציה ומה שבינהם

תא מאצ'ה, מדיטציה ומה שבינהם: כל הסיבות לשתות מאצ'ה המאצ'ה היא אבקת תה ירוק יפני שמופקת מצמח ה camellia sinensis. היא נחשבת לחלק מרכזי בתרבות

שיתוף:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

מוצרים קשורים:

פוסטים נוספים:

פרפה צ'אי בננה טבעוני היסטרי!

אז אנחנו ממש מתרגשים לשתף איתכם את המתכון הזה! הוא מרענן וקל להכנה, עשויי ממרכיבים טבעוניים בלבד וללא תוספת סוכר. הפרפה מבוסס על תערובת צ'אי

Read More »

הצטרפו למועדון שלנו ותקבלו 15% הנחה לקנייה הקרובה!

דילוג לתוכן