טוב, אז אנחנו ממש מתרגשים לשתף אתכם במתכון הזה! הוא קל להכנה, יש לו מרקם קרמי וחלק, הוא עשויי מרכיבים טבעוניים בלבד וללא תוספת סוכר. הפרפה מבוסס על תערובת צ'אי מסאלה אורגני של עדנים, בננה ופירות נוספים.

מה שכל כך מיוחד בפרפה הטבעוני הזה, הוא השילוב המיוחד של התבלינים השונים שמתמזגים בעדינות ובאיזון עם המתיקות הטבעית של הבננה, ומוסיפים לה תוספת ייחודית של טעמים. אז פנקו את עצמכם עם פרפה צ'אי בננה, תוספת מושלמת לתזונה הטבעונית.

תנוחות יוגה למתחילים לשמירה על איזון והפגת מתחים

תנוחות יוגה למתחילים
לשמירה על איזון והפגת מתחים

אריאל אלון, איש התה והיוגה, נותן לנו כמה טיפים ותנוחות יוגה, לשמירה על איזון, שקט ויצירת חוויה גופנית ונפשית:

תרגול היוגה הינו חלק מסדר היום שלי.

כשאני קם בבקר מהמיטה, אני מתגלגל למזרון היוגה,

מכין לי חליטת צמחים או צ'אי מסאלה של תה עדנים ונכנס

לתרגול בוקר קצר הכולל : נשימות, מתיחות, התכנסות והתבוננות פנימית, הכרת תודה,

 כניסה לאיזון ולתודעה של כאן ועכשיו.

הנה כמה תנוחות יוגה למתחילים-בינוניים, שיעזרו לנו להתנתק מהלחץ הסובב אותנו, להתחבר לעצמנו ולאפשר עצירה של רכבת המחשבות והתרכזות בטוב ובשלם ובאמפטיה לאחר.

נתחיל מהכרת תודה - נמסטה

הצמידו את כפות הידיים אחת אל השנייה מול החזה. נסו לנקות את הראש ממחשבות שמפריעות לריכוז והתמסרו לשקט ולנשימה. "נמסטה" זוהי ברכה הודית, פירושה בסנסקריט הוא (בתרגום חופשי) – הטוב שבי יכבד את הטוב שבך, והיא עורכת מחווה לכל היצורים החיים.

תנוחת הר

פראנאיאמה - הזנת הגוף בנשימה

הזנת הגוף דרך הנשימות. פראנה = אוויר, נשימה, אנרגיה. איאמה = התרחבות, התפשטות. בעזרת נשימה נכונה נפזר את האנרגיה וניתן לה להתפשט בכל הגוף.

טאדאסאנה - עמידת הר

עמדו בכפות רגליים צמודות ולחצו אותן על המזרון. הרימו פיקות ברכיים, הכניסו פנימה עצם זנב, הרימו את בית החזה, הורידו שכמות והרחיקו כתפיים מהאוזניים. הזרועות ישרות כלפיי מטה, כפות הידיים צמודות לירכיים. שימרו על שקט ויציבות בתודעה.

תנוחת עץ

עמידת עץ

עמדו בעמידת הר. שמרו על רגל שמאל ישרה, הרימו את רגל ימין והניחו את כף הרגל על הירך השמאלית. העקב פונה למפשעה והבהונות פונות כלפיי מטה. כף הרגל והירך מפעילות לחץ זו אל זו באופן שווה. שמרו על איזון ויציבות.

תנוחת עץ

תנוחת המשולש

עמדו בפיסוק רחב עם רגליים ישרות, ידיים ישרות בגובה הכתפיים, כפות הידיים פונות מטה. רגל ימין פונה החוצה, רגל שמאל מעט פנימה. יד ימין ישרה למטה על הרצפה מעבר לעקב, יד שמאל למעלה, הביטו אל האגודל השמאלי, שמרו על קו ארוך בין הידיים וקחו מספר נשימות. בלחיצת עקבים מטה לרצפה נעלה למעלה ונבצע את התרגיל לצד השני.

משולש
לוחם 2

לוחם 2

עמדו בפיסוק רחב עם רגליים ישרות, ידיים ישרות בגובה הכתפיים. רגל ימין פונה החוצה, רגל שמאל מעט פנימה. כופפו את הברך הימנית בזווית של 90 מעלות, שמרו שהברך לא תעבור את קו העקב. הביטו אל כף היד הימנית, שמרו על רגל שמאל יציבה וסטטית. בלחיצת עקבים מטה לרצפה נעלה למעלה ונבצע את התרגיל לצד השני.

לוחם 2

תנוחת הכיפוף הצידי

עמידה בפיסוק רחב עם רגליים ישרות, רגל ימין פונה החוצה, רגל שמאל מעט פנימה. כופפו את הברך הימנית בזווית של 90 מעלות, שמרו שהברך לא תעבור את קו העקב. הביאו את הזרוע השמאלית בהמשך לרגל האחורית ומתחו אותה. המבט פונה מעלה, בית החזה והבטן מסתובבים לכיוון התקרה.

כיפוף צידי
כלב מביט מטה

כלב מביט מטה

תנוחת פתיחה להרבה מאוד תנוחות יוגה אחרות. מעמידת שש נתקו את הברכיים מהרצפה ונסו ליישר אותן. נסו לשמור על עקבים צמודים לרצפה. מתחו את הגוף על ידי קירוב בית החזה אל הרגליים עם כל נשיפה. כפות הידיים צמודות לרצפה. ניתן להוסיף הרמה והורדה של העקבים אל הרצפה עם כל שאיפה ונשיפה.

כלב מביט מטה

קוברה

שכבו על הבטן והניחו מצח על המזרון. השענו על האמות או על כפות הידיים במקביל לגוף והרימו בית חזה למעלה. שמרו על רגליים צמודות וישרות ועל אגן צמוד אל המזרון. כתפיים רחוקות מהאוזניים. השכמות כלפיי מטה והמבט למעלה לתקרה.

קוברה

חתול - כלב

בעמידת שש, נשיפה גם קמור , שאיפה גב קעור. נקפיד גם בקיעור וגם בקימור לשמור על כתפיים רחוקות מהאוזניים.

פשימוטנסאנה

כפיפה לפנים בגב עגול בישיבה על הרצפה עם רגליים ישרות: שאיפה, נשיפה.

ולסיום - שבאסנה - הרפיה של כל הגוף

שכבו על הגב, ידיים רפויות לצידי הגוף, כפות הרגליים לצדדים, תנו לגוף לנשום בעצמו. מתחילים להרפות את המחשבות ואת הגוף מלמטה למעלה ושוקעים במדיטציה מלאה, מתרכזים באי תנועה של הגוף.

בסיום ההרפיה התחילו להניע את אצבעות הרגליים והידיים וקומו הצידה לאט לאט. דרך עמידה שפופה וגלגול חוליות קמים מעלה חזרה לעמידה.

מכינים תה עדנים ומתענגים על השקט והשלווה של הגוף והנפש.

כאשר אנחנו נכנסים לעולם היוגה והמדיטציה,
היכולת שלנו ליצירת קשר עם אנשים נהיית טובה יותר,
לראות את הטוב ולא את הרע ולזכור שאין לך אדם שאין לו שעה.
יש לנו את היכולת לעצור במשך היום לדקה או שתיים, לנשום ולהיות במדיטציה רגעית.
הוודאות הכי גדולה שלנו היא האי וודאות ולכן היכולת שלנו להיות בכאן ועכשיו עוזרת לנו להתמודד איתה.

פרפה צ'אי בננה - מה הוא מכיל?

פרפה צ'אי בננה, הוא תערובת מושלמת וקרמית של בננות קפואות, קוביות קרח של צ'אי מסאלה, חמאת שקדים, יוגורט טבעוני, תמרים, תמצית וניל, סירופ מייפל וחופן קינמון וג'ינג'ר. הוא 100% טבעוני ונהדר כממריץ טבעי לבוקר, או כקינוח קליל ומרענן. הוא מתאים לכל עונות השנה ומפנק במיוחד בבוקר קייצי.

קינוח מזין ועשיר ביתרונות בריאותיים

אם אתם מחפשים עבור מתכון מזין לארוחת בוקר או נשנוש לאמצע היום, שייק הבננה צ'אי הטבעוני הנפלא הזה הוא הבחירה המושלמת עבורכם. הוא קל להכנה, מכיל סוכר טבעי בלבד ומהווה קינוח טבעוני נהדר ואנרגטי.

לעיתים קרובות כשאוכלים בחוץ, האפשרויות הטבעוניות דיי משעממות או מאכזבות. אז למה לאכול בחוץ כשאפשר להכין בבית מתכונים קלים ובריאים? 

 

רגע! זה יהיה קצת לא הוגן אם לא נציין קודם את היתרונות הבריאותיים של מרכיבי השייק הזה… אז לפני שנצלול פנימה אל תוך המתכון, בואו נדבר על היתרונות הבריאותיים שלו:

  • מרכיב המפתח – צ'אי מסאלה של עדנים. צ'אי המסאלה שלנו הינו אורגני לחלוטין, ומכיל 8 סוגים שונים של תבלינים – ג'ינג'ר, קינמון, אגוז מוסקט, פלפל שחור, הל ועוד. מעבר לטעם והאיזון הנפלא שלהם, התבלינים הללו עשירים בתכונות רפואיות רבות. אפשר לבחור בצ'אי על בסיס תה שחור, או אם אתם נמנעים מקפאין, על בסיס רויבוס.
  • בננה, הינה מקור טוב לפוטסיום, ויטמין C וויטמין B6. זהו פרי שעטוף במרכיבים שמסייעים להורדת שומן ומגינים על הגוף מפני נזקי רדיקלים חופשיים. היא גם ידועה כמסייעת לעיכול בגלל תכולת הסיבים הגבוהה שבה ושומרת על בריאות העצם. ויטמין A הנוכח בבננה משפר את ראיית הלילה.
  • מרכיב נוסף המשמש להכנת השייק הטעים הזה הוא חמאת שקדים. היא עשירה בויטמין E, מגנזיום (שמשפר את זרימת הדם), וחלבונים שתומכים בבריאות הלב.
  • הקינמון, עשיר באנטיאוקסידנטים ומסייע לאיזון סוכר. תבלין נהדר שמשתלב מעולה במגוון מאכלים וקינוחים.

אז אחרי שעברנו על היתרונות הבריאותיים של השייק, אולי תתחרטו על כך שלא הכרתם אותו לפני זה. הכינו אותו בבית ותוכלו ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלו במלואם. עקבו אחרי המתכון, הוסיפו מרכיבים בכמות הנכונה, וזהו זה!

המתכון

מרכיבים ל-6 מנות קטנות/3 מנות גדולות:

 

לשכבה העליונה

  • 3 כפיות גרנולה
  • 3 כפיות אוכמניות טריות
  • פרי עונתי נוסף
  • סירופ מייפל וחמאת שקדים לזיגוג

אופן ההכנה

הכנה מראש: קוביות קרח צ'אי

הרתיחו בקומקום או בסיר 2-3 כוסות מים. הכניסו 4-6 שקיקי צ'אי מסאלה של עדנים, או לחילופין 4 כפות צ'אי בתפזורת של עדנים והמתינו כ-10 דקות. הוציאו את השקיקים והניחו לקירור, ולאחר מכן צקו את התה לתוך תבנית קוביות קרח. הכניסו למקפיא עד להתמצקות.

שלב 1: טחנו את מרכיבי השייק

בבלנדר, ערבבו את כל המרכיבים חוץ ממרכיבי השכבה העליונה. ערבבו עד לקבלת מרקם חלק וקרמי.

שלב 2: בדיקת המרקם

אם התערובת דלילה מידי, הכניסו אותה למקפיא ל30-60 דקות.

שלב 3: הוסיפו את השכבה העליונה

השכבה העליונה:

הוציאו את התערובת וחלקו אותה למנות קטנות בין 6 קערויות או כוסות. הוסיפו את השכבה העליונה לפי בחירתכם, הגרנולה האהובה עליכם, ולבסוף זגגו סירופ מייפל מעל. הגישו ותהנו!

  • אם אתם מגישים את הפרפה כקינוח, כמה שעות לאחר זמן ההכנה, ניתן לשמור אותו במקפיא ולהוציא כ-20 דקות לפני ההגשה.
  • את הפירות בשכבה העליונה אפשר להחליף לכל פרי בהתאם לטעמכם האישי, לעונה ועוד. אפשר להשתמש בתותים, אפרסקים, דובדבנים או בננות חתוכות. הכול הולך נהדר עם הטעמים של השייק.

בתיאבון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מהבלוג שלנו

דילוג לתוכן