Skip to Content
משלוח חינם מעל 149 ש"ח
משלוחים מהירים עד 5 ימי עסקים
הגביש 9, נוף הגליל

מה זה תה שחור? המדריך המלא על יתרונות וחסרונות של התה השחור

התה השחור, הינו המשקה השני הנצרך ביותר בעולם, אחרי מים. בתרבות המערבית, כאשר מזכירים את המילה “תה”, בדרך כלל (במודע או שלא במודע) מתכוונים לתה שחור. תה “רגיל”, ארל גריי, אינגליש ברקפסט, “אפטרנון טי” – כל סוגי התה הפופולריים האלה, למעשה מתארים סוגים וכינויים לתה שחור. זאת בניגוד לתרבות התה הקיימת במזרח הרחוק, במדינות כמו סין או יפן. שם, כאשר מדברים על תה, בדרך כלל הכוונה תהיה לתה ירוק.

לחצו כאן לבחירת ורכישת התה השחור של תה עדנים

 

 

אז מהם ההבדלים, ומה זה תה שחור?

בדומה לתה הירוק, גם התה השחור מיוצר מן הצמח קמליה סיננסיס. אך בשונה מסוגים אחרים של תה, התה השחור עובר חמצון מלא לפני תהליך העיבוד והייבוש שלו, מה שמעניק לעלי התה צבע כהה וטעם עשיר המזכיר מעט לֶתת, בעל תווים פירותיים וחותם נועז ומיוחד.

בתהליך החמצון, נוצרת אינטראקציה בין החמצן לדפנות התא של העלים, וכתוצאה מכך הם מקבלים את צבעם הכהה האופייני לתה השחור. לתה שחור יתרונות בריאותיים, הקיימים בו עקב תכולת נוגדי החמצון הגבוהה שבו ותכולתם של רכיבים אחרים אשר יכולים לסייע בהורדת רמת הדלקתיות בגוף.

תה שחור יתרונות
תה שחור יתרונות

 

האם תה שחור מכיל קפאין?

קיים בתה שחור קפאין, בכמות של כ-50 מ”ג לכוס. כמות קפאין זו הינה גבוהה יותר משאר סוגי התה, אך עדיין נמוכה יותר מכוס קפה (כ 90-200 מ”ג לכוס).

עובדה זו הופכת את התה השחור לאידיאלי על מנת לספק אנרגיה יציבה לאורך זמן במהלך היום, מבלי לסבול מנפילת האנרגיה העשויה להתרחש מצריכה גבוהה של קפאין בזמן קצר. לצד הקפאין, התה השחור מכיל גם תאופילין, חומר אשר מסייע להרחבת כלי הדם וממריץ את הלב (ומשמש כמרכיב בתרופות מסוימות לטיפול באסתמה). שני הרכיבים הללו עובדים זה לצד זה ומסייעים להעלאת רמת האנרגיה בגוף.

אמנם לא קיים תה שחור ללא קפאין, אך החדשות הטובות הן, שמרבית הקפאין משתחרר אל המים החמים בשניות הראשונות של החליטה. לכן, אם ברצונכם להנות מכוס של תה שחור אך להימנע מכמויות הקפאין המצויות בו, ניתן לחלוט את עלי התה במים חמים, לשפוך אותם לאחר 30 שניות ולהכין את התה מחדש. 

תה שחור יתרונות וחסרונות

 

תה שחור יתרונות וחסרונות

התה השחור הינו מקור נהדר לנוגדי חמצון, שהינם בעלי תפקיד קריטי בשמירה על בריאות הגוף. בתה שחור סגולות רפואיות רבות כמו שמירה על בריאות הלב, מערכת העיכול והפחתת הסיכויים להתפתחות של מחלות מסוימות כמו שבץ וסוכרת.

נוגדי החמצון הקיימים בתה שחור הינם שונים מאלה הקיימים בתה ירוק, עקב תהליך החמצון אותו הוא עובר. תה ירוק מכיל בעיקר קטכינים, אשר במהלך החמצון הופכים לסוגים אחרים של אנטיאוקסידנטים. שוני זה מעניק לתה השחור יתרונות מעט שונים מהתה הירוק, ועל כן מומלץ לשלב את שניהם בשגרת התה.

לחצו כאן לקריאת המדריך המלא שיסביר לכם מה זה תה ירוק

מהם יתרונות התה השחור?

  • מסייע בשמירה על בריאות הלב:

    התה השחור מכיל קבוצת נוגדי חמצון הנקראת פלבונואידים. ניתן למצוא אותם גם בשוקולד מריר, יין אדום, פירות וירקות. צריכתם על בסיס קבוע עשויה לסייע בהפחתת הסיכויים להתפתחות של מחלות לב.

  • עשוי לשפר את בריאות המעיים:

    המעיים שלנו מהווים בית לטריליוני סוגים של חיידקים, המשפיעים על המערכת החיסונית שלנו, לטובה או לרעה. פוליפנולים, נוגדי חמצון המצויים בתה השחור, עשויים לסייע לשמירה על בריאות המעיים, על ידי עידוד הייצור של חיידקים טובים והפחתה של החיידקים הרעים.

  • מסייע בשמירה על רמת סוכר תקינה:

    על פי מחקרים, צריכת תה שחור לאורך זמן עשויה לסייע בהפחתת קפיצות מהירות של גלוקוז בדם. כתוצאה מכך, התה השחור יכול לסייע בהורדת הסיכון להתפתחות סוכרת סוג 2, זאת כמובן כאשר הוא נצרך ללא סוכר.

  • מסייע בשמירה על ריכוז ומפיג מתח:

    התה הירוק מכיל קפאין, יחד עם חומצת האמינו L-תיאנין, אשר ידועה כמסייעת להפחתת מתח. חומצת אמינו זו, מגבירה את פעילות האלפא במוח (תדר המאפיין מצב רגיעה). מחקרים הראו כי משקאות המכילים קפאין וL-תיאנין, הינם בעלי ההשפעה הרבה ביותר על הריכוז עקב ההשפעה המרגיעה של L-תיאנין על המוח.

  • עשוי להפחית את הסיכוי לחלות בסרטן:

    הפוליפנולים הקיימים בתה השחור, עשויים לסייע להילחם בהיווצרות של תאים סרטניים. שתיית תה שחור אמנם לא תסייע בהחלמה מסרטן, אך היא בהחלט יכולה להקטין את הסיכויים להתפתחות של סוגי סרטן מסוימים

תה שחור בריא

מהם החסרונות בשתיית תה שחור?

כפי שכבר ציינו במאמר זה, התה השחור בריא ומסייע למגוון תהליכים בגופנו. אך על אף הסגולות הנהדרות שלו, קיימים בתה שחור חסרונות מסוימים, אשר נובעים לרוב משתיית יתר שלו (מעל 4-5 כוסות ביום). על מנת להימנע מחסרונות אלה, ההמלצה שלנו היא לשתות עד כ-2 כוסות תה שחור ביום.

אז מהם החסרונות האפשריים? 

  • השפעות עקב צריכה מרובה של קפאין:

    צריכה מרובה של קפאין עשויה להשפיע לרעה על גופנו ולגרום לתופעות כמו אי שקט, הפרעות בשינה ועליה בלחץ הדם. קפאין עשוי לגרום גם לאי נוחות במערכת העיכול, עקב העלאת רמת החומציות בקיבה, כאשר הוא נצרך על בטן ריקה. על מנת להימנע מכך, הקפידו לשתות תה ירוק לאחר הארוחה, ולהימנע משתיית יתר שלו, במיוחד בשעות הערב.

  • עשוי להפריע לספיגת הברזל: התה השחור עשיר בחומצה טאנית, שאמנם מהווה מקור נהדר לנוגדי חמצון, אך עשויה גם להפריע בספיגת הברזל. זה עשוי להשפיע בעיקר על מי שסובל באופן כללי מבעיות בספיגת הברזל. על מנת להימנע מכך, ניתן להמתין כ-40 דקות לאחר הארוחה לפני שתיית תה שחור.

יחד עם החסרונות המצוינים פה, יש לזכור כי לתה שחור סגולות רבות, והוא ובטוח לגמרי לשתייה. במידה ואתם רגישים לקפאין, העדיפו לשתות את התה השחור בשעות הבוקר, או לשתות אותו אחרי שהוא נחלט פעמיים, על מנת להפחית את כמויות הקפאין אשר משתחררות למים החמים.  ובכל מקרה, אנו ממליצים בשעות הערב לשתות חליטות צמחים או פירות אשר אינן מכילות קפאין על מנת להימנע מהפרעה בשינה.

ובשורה התחתונה, האם תה שחור בריא?

לתה שחור יתרונות רבים המיטיבים עם גופנו, והוא עשיר בנוגדי חמצון עוצמתיים אשר תורמים לבריאות ולאיזון הגוף. הוא מסייע, בין היתר, לשמירה על בריאות הלב והעיכול, לריכוז ולהפגת מתח, לשמירה על רמת סוכר תקינה בדם ולירידה במשקל. הוא מהווה אפשרות מצוינת למשקה דל קלוריות, לא ממותק ועם כמות קפאין מבוקרת הנמוכה יותר מקפה, אך גבוהה מספיק על מנת לספק בוסט של אנרגיה יציבה.  בנוסף לכך, הוא מהווה את הבסיס למגוון תערובות פופולריות כגון ארל גריי או צ’אי מסאלה, כך שתוכלו בכל פעם מחדש ליהנות ממנו בטעמים שונים ומגוונים. כמו כל סוגי המזון שאנו צורכים, גם תה שחור בריא יותר כאשר הוא אורגני ונקי משאריות של חומרי הדברה וריסוס כימיים אשר פוגעים בבריאותינו.  אצלנו בעדנים תוכלו למצוא מגוון סוגים של תה שחור בריא, אורגני ובאיכות הגבוהה ביותר, יחד עם מחירים נוחים אשר יאפשרו לכם לרכוש תה בסטנדרט האיכות הגבוה ביותר במחיר נגיש לכל כיס.

הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו 10% הנחה לקנייתכם הראשונה בחנות

* indicates required

לחצו כאן לבחירת ורכישת התה השחור של תה עדנים

*מאמר זה אינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת ואין בו תחליף לייעוץ רפואי.

*המוצר אינו תרופה ואינו מיועד לרפא מחלה כלשהי.

*יש לקרוא נתונים מדוייקים המופיעים על גבי אריזת המוצר לפני השימוש.

 

בחזרה למעלה